בטיחות בדרכים במקום העבודה

0
690
נאמן בטיחות בדרכים במקום העבודה | סייפטי פורטל ממוני בטיחות

חוקים זהירות בדרכים

בטיחות בדרכים במקום העבודה היא הכרחית בעיקר כאשר עובדים משתמשים ברכבי עבודה תפעוליים שידועים בעיקר כרכבי גולף קטנים. עובדים רבים משתמשים ברכבים כאלה במקומות עבודה גדולים במיוחד על מנת להגיע ממקום למקום או לשנע ציוד וכו'. קיימות תקנות ברורות הנוגעות ברכבים תפעוליים וקולנועיות, בטיחות בדרכים בשימוש ברכבים שכאלה, הסדרת תשתית ספציפית הכוללת שבילים נפרדים לרכבים מסוג זה ועוד. יש להכיר את התקנות וליישם אותן במקומות העבודה וכן להעביר אותן הלאה לעובדים. על פי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כספים רבים משולמים לנפגעי תאונות דרכים בעבודה על ידי המוסד לביטוח לאומי.

בטיחות בדרכים בעבודה | סייפטי פורטל נאמני הבטיחות של ישראל

אתר זהירות בדרכים

על פי הנתונים, נפגעי תאונות הדרכים בעבודה מהווים אחוז ניכר מתוך כלל נפגעי תאונות הדרכים שרשומים במשטרת ישראל. עובדה שמעציבה מאוד בעיקר משום שניתן למנוע את רוב התאונות הנ"ל. עמותת אור ירוק פועלת רבות על מנת להגביר את המודעות לטיפול בבטיחות בדרכים במקומות עבודה כאשר אפילו מפעילה תוכניות מיוחדות להטמעת הנושא ויישומו בחברות שונות. המטרה העיקרית היא לייצר חברה שמבינה את המשמעות הכבירה בכל נושאי הבטיחות בעבודה לרבות בטיחות בדרכים. כאשר ההבנה מושגת, אין ספק שניתן לשלוט בצורה אופטימלית בנושאי בטיחות במקום העבודה ובכך לשמור על חייהם של כל הנוכחים, העובדים ובני משפחותיהם.

זהירות בדרכים הדרכה

ניתן להוסיף ולומר שכדי לרתום את העובדים בעצמם לרצות ולקבל מידע על בטיחות ולהיות אחראים על חייהם, יש להעביר הדרכות בטיחות. חשוב שאופן ההעברה יהיה כזה שהעובדים יפנימו את מה שנאמר. לרוב, מטרה זו מושגת כאשר האדם שמעביר את ההדרכה מבין בתחום ויודע לדבר בצורה משכנעת, בעלת כריזמה וסוחפת. תוספת של מקרים אישיים שהתרחשו או דוגמאות לתאונות עבודה שיכלו להימנע יכולות מאוד לעזור למקשיבים על מנת לספוג את המידע ואת החשיבות הרבה שבעבודה בטיחותית. צריך לזכור שלכולנו יש אחריות שהסביבה שלנו תהיה בטוחה לעבודה ולא רק לממונה הבטיחות או לבעלי החברה. בסופו של דבר כולנו בני אדם שרוצים להתחיל את היום ולסיים אותו בצורה שלמה, כשכל איברי הגוף מונחים במקומם ועם חיוך על הפנים.

 

 

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here