סביבת עבודה בטוחה

0
681
בטיחות בעבודה | סביבת עבודה בטוחה

סביבת עבודה בטוחה ? כל מה שאתם צריכים לדעת

מעסיקים רבים נוטים להתעלם מהחובה המעוגנת עליהם בחוק לדאוג לסביבת עבודה בטוחה. לרוב, הם מעוניינים לחסוך בהוצאות אך בעודם עושים זאת, הם יכולים להביא לאבדן של חיי אדם וגם לפגוע בכיסם בשל עלויות של תביעות משפטיות. חובת המעסיקים היא לדאוג לשלום העובדים שלהם ואין עוררין על כך. אין ספק שבסביבת עבודה הטומנת בחובה סיכונים רבים לעובדים, חובת המעסיקים לצפות את הנזקים שעלולים להגרם במקום העבודה.

עבודה בטוחה

על קיום של יום עבודה שיתחיל בצורה רגילה וגם יסתיים כך. לעיתים מתרחשים תרחישים לא צפויים כמו מכונה מסוכנת שמתקלקלת. העובדים עלולים למצוא פתרונות שלא בטיחותיים ולמצוא את עצמם פצועים או אף לאבד את חייהם. כדי למנוע קבלת החלטות שגויה בכל נושאי הבטיחות, ממונה בטיחות שנמצא במקום העבודה באופן יומיומי יכול לתת מענה מקצועי ולנטרל החלטות לא נכונות. לדוגמה, אם מכונה מתקלקלת, עוצרים את יום העבודה, בהוראת ממונה הבטיחות, עד לתיקונה ואז ממשיכים בעבודה בטוחה ולא מחפשים דרכים עקלקלות שיכולות לגרום לתאונות. המעסיקים גם צריכים לדעת כי רוב התיקים שמגיעים לבתי משפט בנושאי תאונות עבודה, מוכרעים לטובת העובדים שכן חובת המעסיקים, כאמור, מוחלטת כלפי העובדים, ליצירה של תנאי עבודה בטיחותיים.

בטיחות בעבודה

מקרים חמורים של רשלנות יכולים להגיע עד לכדי כתבי אישום כלפי המעסיקים. לכן, אל תפחדו להאיר את עיניהם של המעסיקים ולהזהיר אותם. אתם רשאים כעובדים לא להסכים לבצע עבודה כלשהי שבעיניכם נראית כמסוכנת ואין לכם את תנאי העבודה שיספקו לכם את הבטיחות הנדרשת. חשוב לחדד כי אתם לא רק זכאים לעמוד על זכותכם אלא חייבים שלא לבצע עבודות מסוכנות שעשויות לגרום לפגיעה גופנית ולו הכי קלה. אי הבעת דעה או אזהרה שאינכם מוכנים לבצע עבודה מסוכנת יכולה לבוא נגדכם בבית המשפט, לכן אל תהססו. נקודה נוספת שכדאי לדעת היא שגם עובדים זרים זכאים לקבלת פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי במסגרת תאונות עבודה, בכפוף להוכחת התנאים הנדרשים. אין ספק שכל פעילות שכזו אם תלווה על ידי עורכי דין תגרום להקלה בתהליך.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here