תאונות במקום העבודה? כך תישמרו על סביבת עבודה בטוחה

0
382
תאונת עבודה | סייפטי פורטל בטיחות בעבודה

תאונות עבודה בישראל

לשמור על סביבת עבודה בטוחה זוהי משימה פשוטה בהנחה ולוקחים אותה ברצינות ופועלים על פי הכללים. קיימת תחושה של 'באסה' באוויר כאשר מגיע מייל ובו מצוינים תאריך ושעה של הדרכת בטיחות שהארגון מקיים אחת לשנה, תחושה שכמובן אינה מוצדקת שכן הדרכות בטיחות מהוות הכרח עבור כל אדם ואפילו בביתו שלו.

תאונת עבודה מה עושים

תאונות במקום העבודה – כך תישמרו על סביבת עבודה בטוחה כאשר הפעולה הראשונה היא לקיחת אחריות אישית תוך כדי הבנה שמדובר בנושא חשוב שלא קשה ללמוד אותו והוא פשוט ככה, מציל את בריאותכם ואת חייכם. יש להיות עירניים לסביבה, לשים לב במידה ומופיע מפגע באזור, סדק חדש, בור שנפער או חומר חדש שמגיע למעבדה. הדבר השני שעוזר לשמור על סביבת עבודה בטוחה הוא קיומו של ממונה בטיחות שכשמו כן הוא, אחראי על כל נושאי הבטיחות במקום העבודה ולכן עליו להיות הכתובת שלכם בכל נושא של בטיחות שאתם נתקלים בו או אפילו רק מתלבטים. ממונה בטיחות מקצועי יידע לשים את ידו על הבעיה, לדאוג לטיפולה ולכך שלא יהיו נפגעים במקום העבודה.

תאונות עבודה

ממונה בטיחות גם מתעד את כל המקרים שהתרחשו במקום העבודה ומנהל ישיבות הסקת מסקנות מכל אירוע כך שהארגון יוכל להפיק לקחים ולמנוע תאונות עבודה נוספות. תאונות במקום העבודה יכולות להתרחש ואל להרגיש מובכים בשל תקרית שמתרחשת. מכל תקרית ניתן ללמוד ולשפר את סביבת העבודה כך שתהפוך לבטוחה יותר. לכן, המחויבות שלכם היא לשתף את הגורמים המוסמכים לכך ובצורה כזו לדאוג לאנשים שעובדים אתכם. תאונות עבודה יכולות להיות כאלה קלות יותר או כאלה מסוכנות יותר. יש לדעת לפעול במידה ומתרחשת ולו התקרית הקטנה ביותר כמו שפך של חומר על משטח (ולא עליכם) וכו'. שמירה על רמת תפעול ובטיחות גבוהה בין אם זה במפעל, חברה או עסק קטן תוביל להצלחה משמעותית בעסק. כמו כן, כאשר העובד מרגיש תחושת בטחון גבוהה במקום העבודה זה מקנה לו תחושה של מוטיבציה ורצון לבצע עבודתו ביעילות המרבית.  

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here