בטיחות באש במקום העבודה

0
715
בטיחות באש במקום העבודה | סייפטי פורטל בטיחות של ישראל

 בטיחות באש

כך תעשו את זה נכון

הדבר הראשון והכי בסיסי בבטיחות באש הוא העניין של הדרכות הבטיחות, הקשיבו לממונה הבטיחות שמעליכם, הפעילו שיקול דעת ודאגו לתחזוקת ציוד כיבוי האש שנמצא לידכם. חשוב לזכור שאין טעם בציוד כיבוי אש במקו העבודה אם הוא במקרה אינו תקין ואם העובדים אינם יודעים כיצד לתפעל אותו בעת הצורך. בהנחה ומקום העבודה שלכם מרושת במערכת הגנה ובטיחות אש הטובה ביותר בשוק, התחזוקה שלו לא פחות חשובה אחרת אין טעם בנוכחותו.

הדרכות בטיחות באש

בסופו של יום כאשר הציוד נבדק וישנו דוח אישור כיבוי אש לעסק בהתאם לחוקים והתקנים הקיימים במדינה, המעסיקים מעט רגועים יותר וכך גם העובדים. נקודה מעניינת נוספת היא שעל מנת לקבל כיסוי ביטוחי במידת הצורך מחברות הביטוח השונות, ביצוע של בדיקת מטפים במהלך השנה ואישור על תקינותם, מקבלת חשיבות נוספת. בדיקת מטפים הינה בדיקה שגרתית שנעשית אחת לשנה ולעיתים אף מספר רב יותר של פעמים, על מנת לבדוק את היכולת של מטף כיבוי האש לתפקד בצורה תקינה בעת התלקחות של אש. עסק שמחזיק מטפים תקינים מעלה את הסיכוי שלו להגן על הרכוש שבמקום וכך למנוע הוצאות כלכליות מרובות וגם חשוב אף יותר לשמור על חיי אדם כתוצאה משריפה במקום. חשוב לזכור שדווקא בדיקה תכופה של המטפים עשויה למנוע החלפות מיותרות של כלל מערך המטפים שכן לעיתים הבדיקה מראה רק על החלפה של לחץ מטף, מכות חיצוניות או שקעים במטף או חיזוק הניצרה. אלו מחדלים קלים שאם תופסים אותם בזמן, המטף רק נדרש לתיקון ולא להחלפה. התיקון כמובן משמעותי כדי לקבל מטפים במצב הכי טוב שיוכלו לפעול בצורה האופטימלית ביותר בעת התלקחות של שריפה.

בטיחות באש | סייפטי פורטל בטיחות של ישראל

בטיחות באש בעסק חדש

כמו כן, אם אתם בהקמה של עסק חדש, שמו לב שקיימים מטפים ייעודים כתלות לחדר בו הו מורכבים. לדוגמה, מטף לבנה תעשייתי או למחסן יהיה שונה בתכלית ממטף במשרד או בבית פרטי. שימו לב לפנות לגורמים מקצועיים על מנת שיכווינו אתכם במיגון יעיל ואיכותי עבור העסק שלכם. אל תשכחו כי בעלי העסק הם אלו שאחראים על כל נושאי הבטיחות בעסק.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here