ממונה בטיחות בארגון? הדרכות בטיחות שפשוט אסור לך לפספס

0
718
ממונה בטיחות בעבודה | safety פורטל ממוני בטיחות של ישראל

 

תפקיד ממונה בטיחות

בכל ארגון גדול החוק מחייב העסקה של ממונה בטיחות בארגון. תפקידיו של ממונה הבטיחות רבים וכולם חשובים. אחד מהתפקידים החשובים הוא להעביר הדרכות בטיחות במגוון נושאים לעובדי הארגון במטרה ללמד אותם כיצד לנהל אירוע מסוכן שמתחולל כשהם בסביבה כדי לחסוך פגיעה ברכוש או גרוע יותר, חיי אדם.

ממונה בטיחות מה זה ?

ממונה בטיחות בארגון? הדרכות בטיחות שפשוט אסור לך לפספס – הדרכת בטיחות אש, הדרכת בטיחות במעבדות, הדרכת בטיחות בחשמל, הדרכת בטיחות במחסנים, הדרכת בטיחות בעבודה חמה, הדרכת עבודה בגובה, הדרכת עזרה ראשונה ואפילו הדרכת בטיחות במשרדים. כל מקום דורש הדרכה והכוונה מעט שונה כאשר מתקיימים קווים דומים בין ההדרכות. המטרה היא שהעובדים יכירו את סדר העבודה במידה ומתרחש אירוע בטיחותי במקום העבודה. לדוגמה, חשוב לדעת היכן המטפים ממוקמים בחדר וכיצד להפעילם במקרה של פריצת דליקה. בנוסף, עובדים שמפעילים ציוד מיוחד שמייצר חום גבוה, גיצים וניצוצות כמו בעבודות ריתוך, הלחמה, חיתוך מתכות וכו' חייבים לדעת איך לעבוד בצורה שתשמור על עצמם ועל הסביבה שלהם משום שעבודות חמות שכאלה הן גורם ישיר לפריצה של אש.

בטיחות באש בעבודה | safety פורטל ממוני הבטיחות של ישראל

בעלי תפקיד בטיחות

אם את עובדת מעבדה כימית או ביולוגית עלייך לדרוש לעבור הדרכה כתלות בחומרים שאת משתמשת בהם והמנדפים שאת עובדת איתם במהלך היום. שימו לב כי אספקטים בריאותיים עלולים להיפגע עקב עבודה לא נכונה עם חומרים מסוכנים או במנדפים לא מתאימים. כולם מעוניינים לשמור על בריאותם ולכן אין לזלזל בהדרכות בטיחות שמצילות לא רק כאשר מתרחש אירוע חירום מפחיד כמו שריפה אלא מלמדות אותנו לשמור על בריאותנו לטווח הארוך וחלילה לא להתעמת עם מחלה קשה או הפרעה שמקורה בעבודה לא בטוחה שיכלה להימנע. אם את אישה בהריון בקשי הדרכה שמותאמת להיותך בהריון, קיימים חומרים טרטוגניים שעלולים לפגוע בעובר. אל תהססי לבקש הדרכת ריענון. חשוב לציין שכל הנאמר לא נועד להפחיד אלא לייצר מודעות כי כל עוד עובדים בסביבה בטוחה ולפי הנהלים והכללים אין סיבה שיתרחשו דברים מסוג זה הנאמר. תהיו אחראים לחייכם ואל תפספסו הדרכות בטיחות הרלוונטיות לכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here