האם עלינו לדעת לכבות אש במקרה של שריפה?

0
1248
בטיחות בעבודה | safety פורטל הבטיחות של ישראל

 

הדרכת בטיחות אש

לכולנו אחריות אישית אך קיימת גם אחריות ארגונית של ארגונים גדולים לספק הדרכת בטיחות אש תקופתית לעובדי המקום. הדרכת בטיחות אש נעשית על ידי איש מקצוע שמומחה בתחום כאשר המטרה הסופית של ההדרכה היא שכל עובדי הארגון יידעו מהם השלבים הנדרשים לביצוע בעת שריפה שמתלקחת במקום העבודה, לידם. הדרכה כזו משלבת העברה של ידע תיאורטי בנושאי אש ודליקות, לימוד בפועל של שיטות כיבוי ולימוד אמצעי מניעה ונקיטת אמצעי זהירות הקשורים לאש. ניתן להעביר הדרכות בצורה מעניינת ולא משעממת שתשאיר את האנשים עירניים, מסוקרנים ומעוניינים לצרוך את כל הידע בנושא. הדרכות שכאלה הן בגדר חובה והן ממש מצילות חיים.

הכנת תיק שטח

איזה מידע אנשי כיבוי האש צריכים לקבל כשפורצת שריפה

תיק שטח הוא למעשה מסמך הכולל בתוכו את כל הפרטים על המבנה וסביבתו על מנת לאפשר לכוחות הביטחון לתפעל בצורה המהירה והיעילה ביותר מקרי חירום הקשורים בין היתר לאש. הכנת תיק שטח הינה הכרחית על פי חוק ורצוי שאיש מומחה, כלומר יועץ בטיחות מנוסה ינהל אותה. תיק השטח כולל בתוכו את כל המידע הרלוונטי על המבנה וסביבתו בייחוד דרכי גישה ורחבות פינוי. בנוסף הוא יכלול פירוש על מערכת החשמל ומערכות אספקת המים. כמו כן, חשוב מאוד שיכלול היכן ממוקם ציוד לכיבוי האש בתוך המבנה ומחוצה לו. כל מידע שיכול לעזור במקרה של אירוע חירום צריך להיות מדווח בתיק השטח. עם זאת, רצוי שכל המידע יהיה כתוב בצורה נגישה ומסודרת כך שזמן התגובה מרגע ההסתכלות על תיק השטח ועד לביצוע פעולה יהיה הקצר ביותר.

יועץ בטיחות אש

כיצד אנו למדים על בטיחות בשעת אש?

יועץ בטיחות אש הוא אדם אשר מומחה בתחומו כך שיכול להעביר הדרכות על כיבוי אש בין היתר וללמד אנשים כיצד להתנהל בעת פריצה של שריפה באזור. יגאל שושן הוא אחד כזה בדיוק שיודע לקחת משימה מורכבת כמו הכנת תיק שטח ולבצע אותה בצורה היעילה והברורה ביותר. הוא יידע לספק את המענה הרצוי בעת מצבי חירום עבור כל הנמצאים בסביבה ולכן כדאי לשכור את שירותיו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here